Nový Youtube je zvrhlost

13. ledna 2013 v 15:16 | Weiler |  Random rant
Taky nesnášíte změny? Já jsem v některých ohledech strašně konzervativní, a pokud jde o techniku, docela zarytě vyznávám moto: když to není rozbitý, tak na to, vole, nešahej. U hardwaru je tenhle přístup celkem rozumnej, protože když se kouknu na ceny ve výloze a pak sklouznu pohledem do své peněženky, připomíná mi to, jak jsem si jako malý přál být astronautem. A místo nejnovější střílečky s grafikou vykreslující jednotlivé chlupy na kůži jdu hrát pac-mana.
Neplacené služby, jako naše slavné modročervené duo Facebook/YouTube, neplatíme, jak název napovídá, přesto ani ty však nejedou na samohonku a inzerenti se čas od času ozvou, že je neplatí za to, aby se kopali do prdele… dobře, je to hodně zjednodušený a taky velice nepravdivý model, jak to u webových stránek chodí, nicméně faktem je, že existují lidé za oběma weby, kteří na stránkách neustále pracují. A pak nadejde Den D, kdy zatají dech a pošlou do světa svá vylepšení. To je den, kdy je kolikrát v duchu pošlu souhrnně do prdele.
Facebook svýho času v těchhle inovacích exceloval a byl to jeden z mechanismů, kterým si mě postupně odcizil. Jeho nové funkce se zdály zbytečné, matoucí, omezující a vyvolávaly řadu nevolí. Nejzábavnější na těch změnách bylo, jak přicházely ve vlnách a obvykle si na ně stěžoval jeden váš přítel, pak tři další, postupně jich přibývalo a vy jste se třásli hrůzou, kdy dostanou i vás. Vlastně zatímco píšu tenhle článek, ukázky příspěvků stránek, které by se mi mohly líbit, krouží kolem mého profilu jako smečka žraloků (údajně se u žraloků používá smečka podle Wikipedie).
YouTube má teď podobnou novinku, bohužel s ní tentokrát přišel první. Zajímalo by mě, jak se ta shoda okolností vůbec přihodila, když Facebook a Google jsou neoficiální rivalové. V obou případech jde však o tak zparchantělou věc, že rozum zůstává stát ještě na startovní čáře a ani se nesnaží dohnat logiku, podle které tato funkce obě služby zlepšuje. I když pominu onu nebetyčnou drzost radit mi, na co koukat, většina videí na hlavní stránce jsou kousky, které dávno znám. Nebo se třeba podívám na video týpka čůrajícího proti větru a druhý den mám hlavní stránku zaplněnou odkazy s urologickou tématikou. Vím, na co chci koukat, mám ty kanály v odběrech a není mi teda vůbec jasné, proč se nedají právě odběry dát do výchozího nastavení. Podobně už neexistuje možnost procházet jednotlivá populární videa, pouze populární kanály, což je snad smrt virálních videí. A neumím si představit, jak tohle pomůže youtuberům, když stejný prachy z reklamy bude najednou potřeba rozdělovat mezi vzrůstající počet odebíraných kanálů.
Je to problém prvního světa, dejme tomu. Ale stejně se mi nezamlouvá ta Googlovská filosofie přizpůsobit všechno vaší osobě, aniž by se vás to předem ptalo. Reklamy na míru, videa na míru, účet Google+ propojený s celým internetem - integrace osoby do sítě. A opět je jediným způsobem, jak se proti tomu bránit, od toho prostě odejít. A nebo líp, nikdy nezačínat. Tak se ale zeptejte třeba kuřáků, jak jim tyhle dvě strategie pomáhaj…
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama